Etalageproject Rotterdam

In de wijk was veel criminaliteit, armoede en frustratie. De winkeliers moesten hard werken voor een klein inkomen. De etalages hadden geen prioriteit. De gemeente wilde de uitstraling van de winkelstraat verbeteren en maakte budget vrij. Ik benaderde alle 30 winkeliers. Sommigen wilden niks te maken hebben met de gemeente, want die ‘deden te weinig’, anderen wilden alleen het geld, maar voor iets anders en sommigen zagen het nut niet omdat ze de wijk niks vonden. Mijn eerste stap was  vertrouwen winnen, motiveren en de meerwaarde van het project voor de winkeliers zélf laten zien. Het leverde soms verhitte gesprekken op, maar uiteindelijk deden 21 winkels mee. Om de etalages lang mooi te houden met weinig onderhoud heb ik gekozen voor een ontwerp in industrieel folie. De basis was voor iedere etalage gelijk: een gekleurd kader, een gezegde of woordenboekdefinitie en een afbeelding die iets over de winkel vertelde. Het project was een succes, veel etalages hebben jaren bestaan.

Geïnteresseerd in een project? Bel of mail me gerust! 

margadewaard_portfolio_2009_etalages-dordtselaan_thumb-600x600-1.jpg
Scroll naar top